Sint Laurensdreef 33
3565 AJ Utrecht

Openingstijden:
di t/m vrij 9.30 - 17.30 uur
zat 9:30 - 17.00 uur

Gratis parkeren

Vragen
Kopers
Kan ik artikelen ruilen?

Toch niet tevreden met uw aankoop? Geld teruggeven gaat meestal niet. En garanties maken de prijzen onnodig hoog. Heeft u achteraf spijt van de aankoop, zet het artikel dan bij ons weer te koop en verdien zo uw aankoopbedrag grotendeels weer terug. Hoe dat gaat, leest u hier. (link naar verkoperspagina)

Kan ik artikelen reserveren?

Wij kunnen artikelen slechts enkele uren voor u reserveren. U kunt ons bellen op  telefoonnummer 030-26 22 860.

Krijg ik garantie op artikelen?

Alleen op alle artikelen die NIET in de winkel getest kunnen worden (wasmachines en koelkasten e.d.) geven wij 14 dagen retourgarantie. Wacht niet te lang, test het artikel thuis direct na aankoop en neem contact met ons op in geval van problemen. Bewaar hiervoor de bon (zonder bon kunnen wij geen geld teruggeven).

Kan ik bieden op de spullen in jullie winkel / op Marktplaats?

Wij werken niet met een biedingsysteem. De prijzen van onze artikelen  op Marktplaats.nl en in onze winkel staan vast.
Wel hebben wij een aantrekkelijk afprijssysteem, waarbij goederen die na 40 dagen niet verkocht zijn,  automatisch met 25% worden afgeprijsd. 60 dagen nadat het artikel te koop is gezet, gaat er nog eens 25% van de startprijs af. Deze nieuwe prijzen worden automatisch doorgevoerd op Marktplaats.nl en in onze winkel. Dus houdt de site in de gaten of kom gezellig langs in onze winkel!

Hoe werkt jullie afprijzingssysteem?

Goederen die na 40 dagen niet verkocht zijn, worden automatisch met 25% worden afgeprijsd. 60 dagen nadat het artikel te koop is gezet, gaat er nog eens 25% van de startprijs af. Deze nieuwe prijzen worden automatisch doorgevoerd op Marktplaats.nl en in onze winkel. 70 dagen na startdatum bepaalt Stichting De Goede Winkel wat er met het artikel gebeurt en heeft u geen recht meer op de opbrengst.

Kunnen jullie artikelen die ik heb gekocht naar mij opsturen?

Wij kunnen sommige artikelen tegen een kleine vergoeding per post verzenden. We kunnen de spullen ook thuisbezorgen (tot de eerste voordeur). De kosten daarvoor zijn € 20,- binnen Utrecht. Buiten Utrecht zijn de bezorgkosten 1,25 euro per kilometer, met een starttarief van 20 euro. 

Kan ik spullen laten thuisbezorgen?

We kunnen de spullen thuisbezorgen (tot de eerste voordeur). De kosten daarvoor zijn 20 euro binnen Utrecht. Buiten Utrecht zijn de bezorgkosten 1,25 euro per kilometer (enkele reis), met een starttarief van 20 euro.

Verkopers
Welke spullen kan ik bij jullie verkopen?

Wij nemen een artikel aan voor verkoop als het meer waard is dan €25,-. Bovendien moet  alle verkoopwaar schoon, compleet en gereed voor verkoop zijn. Apparaten en machines moeten 100% goed werken (denk ook aan boekjes en gebruiksaanwijzing).

Voor artikelen die schoongemaakt of in elkaar moeten worden gezet, rekenen wij €5,- per artikel. Blijkt het bij verkoop toch niet te werken, dan vragen wij u, uw artikel retour te nemen, tegen vergoeding van onze kosten van 10% van de startprijs.

Welke spullen nemen jullie niet aan voor verkoop?

Kleding, boeken, en artikelen met een waarde lager dan €25,-.
Ook nemen wij niet aan:
• Aandelen en andere waardepapieren
• Alcohol of levensmiddelen
• Afneembare frontjes van autoradio’s en/of frontjes van navigatiesystemen.
• Bedreigde wilde planten en insecten
• Bootleg CD's en DVD's
• Computer hardware ouder dan 5 jaar
• Defecte en/of teruggehaalde artikelen
• Dieren
• Drugs en producten voor drugsgebruik
• Erotische gerelateerde artikelen
• Gemeente eigendom en verkeersborden
• Gestolen objecten
• Gevaarlijke stoffen
• Gevaarlijke en gereguleerde objecten
• Gevaarlijke wapens, messen en daaraan gerelateerde objecten
• Geneesmiddelen
• Gokwaren, zoals loten
• Kleding en textiel
• Legitimatiebewijzen, licenties van de overheid en objecten die te maken hebben met transportveiligheid en politiepenningen of uitrusting van de politie of andere wetshandhavers.
• Lichaamsdelen en –stoffen
• Nazi objecten welke aanstootgevend van aard zijn, racistisch en ander aanstootgevend materiaal.
• Objecten die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van anderen, waaronder namaak
• Ongeautoriseerde kopieën
• Pornografisch materiaal
• Gestolen waren en waren waarvan het serienummer is verwijderd of veranderd
• Schoenen
• Tabaksproducten
• Valse valuta's en/of valse postzegels en apparatuur die is ontwikkeld om deze producten te vervaardigen.
• Verzendlijsten en persoonlijke gegevens
• Vuurwerk/Carbid

Hoe werkt jullie afprijzingssysteem?

Goederen die na 40 dagen niet verkocht zijn, worden automatisch met 25% worden afgeprijsd. 60 dagen nadat het artikel te koop is gezet, gaat er nog eens 25% van de startprijs af. Deze nieuwe prijzen worden automatisch doorgevoerd op
Marktplaats.nl en in onze winkel.

Ik wil spullen doneren, kan dat?

Ja, dat kan zeker!Graag zelfs.De opbrengst van de verkoop van de door u geschonken spullen gaat in zijn geheel naar het goede doel. Wij creëren leer- en werkplekken in onze winkel voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.Uw donatie wordt dus goed besteed!U kunt voor meer informatie contact met ons opnemen op telefoonnummer 030-26 22 860 of mailen naar info@stichtingdegoedewinkel.nl

Ik ben mijn inlognaam/wachtwoord van mijn account kwijt. Wat nu?

Als u een nieuw geregistreerde klant bent bij Stichting De Goede Winkel, ontvangt u het wachtwoord binnen 1 à 2 dagen per e-mail. Heeft u deze mail na 2 dagen nog niet ontvangen, of bent u uw wachtwoord kwijtgeraakt, dan kunt u via het verkopers inlogsysteem (http://www.verkoopwinkel.nl/login.php)  het wachtwoord opvragen. Het wachtwoord wordt u (opnieuw) toegestuurd.

Kan ik de spullen die ik te koop heb staan terugnemen?

U mag altijd en op elk moment de onverkochte en niet-gereserveerde artikelen bij ons terughalen. U betaalt dan 25 cent per product per m2 per dag, gerekend vanaf de dag van inbreng.

Over Stichting De Goede Winkel
Wat zijn jullie doelstellingen?

Wij doen de verkoop van gebruikte spullen anders. Omdat we denken dat het beter kan. Eerlijker. Voor iedereen. Hoe?

Hergebruik van goederen
De Goede Winkel wil hergebruik van spullen stimuleren. Hergebruik is immers goed voor onze planeet. Bovendien zijn bepaalde spullen voor sommige mensen overbodig, terwijl andere mensen het hard nodig hebben. Daarom verkoopt de Goede Winkel gebruikte spullen voor derden, in een winkel van 1200m2 en op Marktplaats.nl. 

Eerlijk delen
De opbrengst van de verkochte artikelen verdelen we 50/ 50: de ene helft gaat naar de verkoper, de andere helft gaat via onze stichting naar twee goede doelen.

Meer informatie over verkopen bij De Goede Winkel vindt u op de pagina 'verkopen".

Goede doelen
De Goede Winkel wil mensen een nieuwe kans geven. Daarom bieden wij mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt een leer- & werkplek in onze winkel. Op die manier willen wij hen de mogelijkheid geven om kennis en werkervaring op te doen, zodat zij een betere toekomst tegemoet gaan.

Op het moment dat wij een positief financieel resultaat behalen, zal dat geschonken worden aan projecten voor weeskinderen. Zodat die kinderen, die (bijna) niets of niemand hebben, een beter leven krijgen.

Stichting De Goede Winkel is een Algemeen Nut Beogende Instelling. Wat betekent dat?

Een ANBI is een algemeen nut beogende instelling. Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut. Donateurs van een ANBI instelling mogen hun giften aftrekken van de inkomsten- of vennootschapsbelasting. 


Meer informatie over ANBI instellingen vindt u op de website van de belastingdienst.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/schenken/giften_aan_goede_doelen/giften

Beleidsplan Stichting De Goede Winkel

Het beleidsplan van Stichting De Goede Winkel is te lezen via deze link

Sociaal Jaarverslag 2013 Stichting De Goede Winkel

Het Sociaal Jaarverslag 2013 van Stichting De Goede Winkel is te lezen via deze link

Over de Goede Doelen van De Goede Winkel
De helft van de opbrengst gaat naar goede doelen, hoe werkt dat?

Wij verkopen spullen voor derden. De helft van de opbrengst van de verkochte spullen is voor de inbrenger, de andere helft gaat naar onze stichting. Daarmee creëren wij leer- en werkplekken voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij doen in onze winkel werkervaring op, en krijgen trainingen en cursussen op het gebied van winkelinrichting, serviceverlening aan klanten, werken in een magazijn en winkel. Ook worden ze getraind in persoonlijke en sociale vaardigheden.

Op het moment dat wij een positieve financiëel resultaat behalen, zal er geld geschonken worden aan projecten voor weeskinderen. Het geld wordt besteedt aan weeshuizen. Dan kunt u denken aan:
-  Inrichting: meubels, speelgoed, sanitair, witgoed, matrassen, beddengoed
-  Reparatie van en opknapwerkzaamheden aan het pand
-  Inhuren van verzorgend, verplegend en onderwijzend personeel
-  Medische kosten
-  Lesmateriaal / schoolboeken
-  Kleding

Wat bedoelen jullie met 'mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt'?

Hiermee bedoelen wij mensen die door persoonlijke omstandigheden weinig uitzicht hebben op een gewone baan. Dat zijn met name jongeren met een lichamelijke en / of psychische beperking, maar ook mensen die afkomstig zijn uit sociale randgroepen, zoals dak- en thuislozen en ex-gedetineerden.

Ik wil geld doneren / een schenking doen. Hoe doe ik dat?

Hartelijk dank dat u aan onze stichting wilt schenken. Ons bankrekeningnummer is nl81ingb0007450587 ten name van Stichting De Goede Winkel. Uw donatie wordt goed besteed! En uw gift is ook nog eens aftrekbaar van de inkomsten- of vennootschapsbelasting , omdat wij een Algemeen Nut Beogende Instelling zijn.

U kunt voor meer informatie contact met ons opnemen op telefoonnummer 030-26 22 860 of mailen naar info@stichtingdegoedewinkel.nl